Startsida

torsdag 25 maj 2017

Gråter igen

Varför blev det så här? Varför blev du skadad? Varför försvann alla drömmar? 
Ju mera jag tänker på allt gråter jag mera igen.
I går ansökt vi om färdtjänst för framtiden. Planen är också att ett vårdteam ska komma hem 
och se hemmiljön. Allt för att du ska få komma hem gubben min. Allt detta är ju bara hjälpmedel - 
men för mig blev det något helt annat. Det blev ett klartecken om att vår framtid kommer att se annorlunda ut. Självklart är jag överlycklig att du finns kvar i vårt jordliv. Men svårt att ta in att livet vände
efter vår tid tillsammans, 39 år och 9 månader exakt på dagen den 30 april. Jag vill ju inget annat
än att du kommer hem till mig. Men just nu har jag ett tunnelseende vad det gäller framtid, visioner och drömmar.
Kämpa på gäller det nu! Sedan är det otroligt bra förklarat som vår kurator beskriver det hela.
Tänk dig att du är uppe vid en dimmig skoterled ( han är norrlänning) och ser bara lite framför dig. Då är du överlycklig över att se flaggmarkeringen vid nästa vägskäl. Tänk ditt liv i denna bana - ta bara en "flaggmarkering" i taget.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. De är dimmigt här med.. Men skönt att se framsteg för pappsen!

    SvaraRadera