Startsida

torsdag 20 juli 2017

Måste tillåta mig att gråta

Semester och ledighet är skönt för väldigt många, även för mig MEN så mycket ledighet och avkoppling blir det ju inte. Min avkoppling är när jag får göra precis vad jag vill och umgås med exat de människor jag vill. Avkoppling för mig behöver inte vara sol, värme och bad. Nej avkoppling för mig kan vara att vara vattna blommorna, lyssna på fågelkvitter och dricka en stor mugg med te. Att kunna krypa under en filt läsa en bok är också avkoppling.MEN visst är det så att jag blir ledsen mera nu under min ledighet. Jag måste tillåta mig att gråta en skvätt. Visst vill även jag bli sol brun, slippa tänka på allt, ta ett glas vin,resa till något varmt ställe....men livet är inte alltid då lätt. Det gäller att inte gräva ner sig. Trots allt lever jag och andas, äter och dricker - tänker en hel massa på saker och ting I STÄLLET för att focusera på bara mig. Till slut blir det ju ändå som det blir och jag kanske inte kan påverka något.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar