Startsida

onsdag 2 augusti 2017

Ledsen,arg och besviken

I går var jag ledsen, arg och besviken. Det är en lång historia.
I fredags när jag skulle hämta hem gubben på helg permis kom sjuksystern med frågan 
som inte hon hade kommit på själv utan gick i läkarens och chefens ärende. 
Att det var bra om gubben skulle vara hemma själv med hjälp av hemtjänst. Då föreslog hon måndagen. Vilken för mig kl 14:30 kändes som lite snabbt inpå för hemtjänsten. VILKET JAG NU I EFTERHAND FÖRSTÅR ATT JAG BARA SKA TÄNKA PÅ OSS - ABSOLUT INGEN ANNAN.
Så då beslutade sjukhuset att gubben skulle hem efter dagens planeringsmöte, fick jag reda på i går när hemtjänst ringer och frågar vad gubben behöver hjälp med när han kommer hem idag.
Varför jag blir ledsen är att gubben ska vara hemma själv och hemtjänst ska komma och hjälpa honom.
Vilket innebär att jag måste åka bort och han får sitta själv på sin födelsedag. Ingen förståelse för detta. Vi har talat om för sjukhuset att vi är inte oroliga för biten med hemtjänst. Så min dag i går gick stora delar till att gråta, känna mig nedstämd och stoppa i mig hela godisförrådet som finns hemma.
Snacka om att tröstäta.
Så jag är ganska säker på att mitt onyttiga ätande kommer bli min död. Ändå känns det OK att äta!
Så det är mycket att tampas med just nu - tröstätande,dietplanering, hemtjänst och snart bor gubben hemma - det blir helt enkelt för mycket. Jag måste stanna upp och se vad jag ska göra åt det här.
Jag vill ju så mycket.....plantera i min trädgård, fotografera, fixa både inne med saker och inredning, fixa ute med trädgården......men det blir inget gjort.
Jag hittade i alla fall en fantastiskt fin fjäril på vårt hus igår. Tur att mobilen finns.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


1 kommentar:

  1. Tur det inte blev så nu men förstår de måste kännas jobbigt :(

    SvaraRadera