Startsida

torsdag 14 september 2017

Avundsjuk

Jag läser väldig mycket bloggar. Det blir som vänner på något sätt. Även fast jag inte träffat någon av de människor, för utom min dotter Jannice, som bloggar kan jag lätt bli avundsjuk på dem.

Lena är en kvinna som har någon chefsposition. Kommer från Uppsala men bor i Enköping. Hon beskriver sin ålder på detta vis " är 28 nyss fyllda 35 men är inne på mitt 51:e levnadsår, om ni förstår".
Hon bloggar om poolhäng,brashäng,resor,hemmaprojekt,besök vid sjön och ett och annat träningspass. Alltså denna kvinna följer jag både på bloggen http://gottforsjalen.se/ och Instagram gottforsjalen. Nu vet jag att hon har gått igenom en skilsmässa så det blir kanske inte så mycket skrivet i bloggen just nu om poolhäng eller brashäng. MEN desto mera om resor. Hon har varit med kvinnliga äventyrare till Åre, berättar om mitt favorit ställe Kalifornien och just nu är hon på resa med sina söner i New York. Hon visar så underbara bilder. Tänk att få följa med henne i hennes resväska nästa gång hon drar iväg. Eller tänk om hon skulle starta ett företag med resor för bara kvinnor....jag skulle lätt vara en deltagare. Nu fick jag även nys om att kunna följa Charmigt_sa_charlie... http://charmigacharlie.blogspot.se/ även hon en kvinna att kunna bli avundsjuk på tror jag. Vilka underbara bilder hon delar med sig på sin Instagram. Hennes blogg måste läggas i favoritlistan.
Tack Lena för att du delar med dig.

Det finns även en kvinna som heter Isa och hennes blogg hittar ni här http://isastradgard.blogspot.se/
Hon visar bilder från hennes ljuvliga trädgård. Henne blir jag också avundsjuk på. Jag vill också njuta av en härlig trädgård med blommor, växthus, trädgårdsrum....ja hon har till och med en ruin. Så himla snyggt.

Ja många bloggar finns i min lista och många följer jag. Läser inte alla hela tiden men tittar in lite då och då.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Men ååhh, tack snälla fina! Vad glad jag blir över att kunna inspirera! Ja, det där med resor för kvinnor, det lät lockande ;-)

    Kram från New York/Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Marie,

    Tack rara du för de fina orden och för länken!! Så glad jag blev att du kikade in hos mig! Jag har bloggat mindre det senaste året men har börjat komma igång igen :-) Om du har har Instagram finns jag där under Charmigt_sa_Charlie

    Tack igen!! Stor kram Lotta

    SvaraRadera